FANDOM

Cetus

Ketos jest rezydentką Rose w Krainie Światła i Deszczu i rezydentką Vriski w Krainie Map i Skarbów. Jest prawdopodobnie związana z aspektem Blasku, ponieważ obie przypisane do niej zawodniczki były zawodniczkami Blasku.

Jeśli rezydentka wygląda jak ikonka wyszukiwarki, to należy zauważyć że dzieli kolor skóry z kamratami Rose (i jest lawendowa, tak jak kolor pisowni Rose), i wygląda jak potwór pół-człowiek pół-ryba (?) z dwoma płetwami, ogonem i białą głową.

Ikona przeglądarki Ketos wygląda na najmniej ludzką i najbardziej potworną ze wszystkich rezydentów: Echidna posiada biały ludzki tors z piersiami i głową (być może brakuje jej ramion) z dwoma wężowymi ogonami kończącymi jej ciało; Tyfeusz posiada wężowy tors w wyraźną ludzką głową; przeglądarkowa wersja Hefajstosa stoi w płomieniach, ale wydaje się być humanoidem z czarną głową, co czyni go najbardziej ludzkim rezydentem, a Ketos ma ciało ryby z białą ludzką głową.To odnosi się do silnego związku Rose Lalonde z Horrorterrorami i jej działań, które zdawały się być najmniej ludzkie i najbardziej lekkomyślne ze wszystkich dzieciaków.

Wersja Rose Edytuj

Niewiele wiadomo na temat wersji Ketus Rose za wyjątkiem, że zjadła wszystko, co żyła w wodach KŚID i następnie podjęła drzemkę. Nasz braku informacji prawdopodobnie wynika z odmowy Rose za podążaniem ścieżkami określonymi przez grę. Ta wersja Ketus jest prawdopodobnie stworzeniem wodnym. Co ciekawe, meteor niosący małą Rose również zabił całe życie wodne w pobliskim jeziorze.

Wersja Vriski Edytuj

Rezydentką Vriski również była Ketus. To tworzy paralelę z Rose, drugą bohaterką Blasku. W tej sesji legowisko Ketus znajdowało się głęboko pod ziemią, pośród wielkiej liczby wraków. Vriska zabija Ketus w jej sesji, kiedy ta mówił "zagadkami" do Vriski nawet kiedy próbowała ją zabić. Możliwe jest, że początkowo Ketus była przeznaczona do przekazania pewnych informacji Vrisce, zamiast do walki z nią. Prawda jest jednak taka, że Vriska nie słuchała Ketus zbyt uważnie.

Ciekawostki Edytuj

  • W mitologi greckiej, Ketus była ogromnym, rybo-podobnym morskim potworem. Pochłonęła prawie wszystko co znajdowało się w oceanie. Konstelacja Ketus jest znana jako "wieloryb" i znajduję się w pobliżu konstelacji, które tworzą razem zachodni zodiak. W drugiej połowie grudnia, całe niebo ciemnieje i pozostaje tylko Ketus, a zjawisko to nazywane jest "wprowadzeniem brzucha wieloryba". Może to być związane tym że Rose jest strzelcem urodzonym w grudniu.
  • Istnieje piosenka nazwana dla niej Earthsea Borealis ♫ .