FANDOM

Przed-Zgrzytem Po-Zgrzycie
Damara MegidoAradia Megido
Rufioh NitramTavros Nitram
Mituna CaptorSollux Captor
Kankri VantasKarkat Vantas
Meulin LeijonNepeta Leijon
Porrim MaryamKanaya Maryam
Latula PyropeTerezi Pyrope
Aranea SerketVriska Serket
Horuss ZahhakEquius Zahhak
Kurloz MakaraGamzee Makara
Cronus AmporaEridan Ampora
Meenah PeixesFeferi Peixes
John EgbertJane Crocker
Rose LalondeRoxy Lalonde
Dave StriderDirk Strider
Jade HarleyJake English

Dancestor to określenie używane przez Porrim Maryam w pierwszej częściSburb Logo Openbounda, później słowo to zostało użyte ponownie przez Horussa Zahhaka w trzeciej częściSburb Logo. Ogółem Dancestor określa przodka gracza który stał się jego potomkiem po drugiej stronie Zgrzytu.

Przez złożności w stosunkach rodzinnych z każdej grupy graczy określających się jako potomków towarzyszącej jej grupy których określają jako swoich przodków, tworząc skomplikowaną terminologię, termin ten powstał jako zwykłe określenie potomka i przodka jako jeden prosty termin opisujący relację. Jest możliwe, że Porrim mówiła w ten sposób o trollich graczach, gdyż nie jest pewne która grupa jest biologicznym pochodzeniem tej drugiej grupy.

W przeciwieństwie od trolli, wiadomo, że to dzieci B2 są rodzicami dzieci B1. Ponieważ jednak wydaje się, że termin ten dotyczy głównie "postrzeganych" kierunków relacji, można to uznać za mające zastosowanie również do ludzi; kilku z nich jest świadom tego, że ich przodkowie są ich dziećmi. Roxy zrozumiała to gdy drugi raz ujrzała Rose w sennej bańce. Jade wiedziała od dłuższego czasu, że jej "przyjaciel korespondencyjny" jest jej wnukiem, nigdy jednak nie wykazywała świadomości z tego, że Jake jest także jej dziadkiem.